Nie mogę dodzwonić się do przychodni, gdzie przyjmuje mój lekarz rodzinny. A jak już się dodzwonię to teleporada jest mi wyznaczana za co najmniej 3 dni. Czy to zgodne z prawem?

Nie. Teleporada powinna się odbyć jak najszybciej. Najpóźniej w następnym dniu roboczym od zgłoszenia. Kilkudniowe oczekiwanie na teleporadę nie powinno mieć miejsca. Wyznaczenie terminu teleporady jest jednak uzależnione od możliwości dodzwonienia się przez pacjenta do rejestracji przychodni. Placówki medyczne powinny podjąć odpowiednie działania organizacyjne, aby sprostać zwiększonym w czasie epidemii potrzebom w zakresie kontaktu telefonicznego. Pacjent bez większych trudności powinien móc dodzwonić się do przychodni. Jeśli masz problem w uzyskaniu porady u swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej zgłoś to do Rzecznika Praw Pacjenta pod nr 800 190 590.

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem informacji o nowych publikacjach - zapisz się do naszego newslettera.