Czy lekarz rodzinny (POZ) może odmówić przyjęcia w przychodni pacjenta, który niedawno zakończył izolację w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.

Nie. Nie ma żadnych podstaw do odmowy przyjęcia z powodu tego, że pacjent przebywał na izolacji w związku ze stwierdzonym zakażeniem. Lekarz może uznać, że w takim przypadku wystarczy teleporada. Niemniej jednak, jeśli stan zdrowia pacjenta uzasadnia udzielenie pomocy w bezpośrednim kontakcie z lekarzem, powinien on zostać zaproszony na wizytę do przychodni. Jeśli spotkałeś się z odmową w takiej sytuacji zadzwoń na Telefoniczną Informację Pacjenta na numer – 800 190 590 (prefiks 2).

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem informacji o nowych publikacjach - zapisz się do naszego newslettera.