W VIII edycji kampanii społecznej SM – Walcz o siebie twórcy zwrócili uwagę na czas tuż po diagnozie. Akcji przyświeca hasło “Diagnoza. To czas by działać!”

Kampania społeczna SM – Walcz o siebie trwa od kilku lat. Przypomnijmy. Pierwszy spot powstał w 2012 roku. Kolejne w następnych latach. Każda edycja poświęcona była innemu aspektowi walki ze stwardnieniem rozsianym.
Ta kampania jest dla nas, abyśmy pokazali, że życie nawet z SM, jest takie samo. Trzeba tylko troszkę inaczej o siebie zadbać. Nie wyraża nas choroba, lecz nasze zainteresowania, pasje, nasza wewnętrzna siła, a czasem nasza niemoc. Dajmy siłę sobie i innym. Pokażmy jak jesteśmy wspaniali. Pokażmy, że chcemy być aktywni, bo to nasze życie! Że chcemy je w pełni zrealizować i że chcemy wykorzystać wszystkie szanse na nowoczesne terapie SM! – to główne założenia kampanii społecznej SM – Walcz o siebie.

Diagnoza. To czas by działać

VIII edycja kampanii skupiła się na czasie tuż po diagnozie. Hasło przewodnie brzmiało: “Diagnoza. To czas by działać!”

Dlaczego to takie ważne? Zarówno specjaliści, jak i sami chorzy podkreślają, że jak najwcześniejsze wdrożenie leczenia i rehabilitacji w przypadku stwardnienia rozsianego może wpłynąć na przebieg i postęp tego autoimmunologicznego schorzenia.

Tymczasem zdarza się, że chorzy na wdrożenie terapii czekają bardzo długo.

Statystyki zatrważają

W Polsce pacjenci najpierw czekają w kolejce na badania diagnostyczne, a następnie – po potwierdzeniu rozpoznania – czekają na wdrożenie leczenia. Statystyczne czas postawienia właściwej diagnozy trwa ponad 2,5 roku. Natomiast wdrożenie leczenia ponad pół roku.  Co dziesiąty pacjent czeka nawet 2 lata.

– Kluczową sprawą jest zlikwidowanie nierówności w dostępie do terapii SM w kraju poprzez zlikwidowanie kolejek oczekujących na leczenie, A także zniesienie barier administracyjnych powodujących kolejki. Twórcy zwracają również uwagę na wprowadzenie wszystkich dostępnych na świecie leków również dla polskich pacjentów. W tym tych stosowanych do postaci rzutowych, a także postępujących SM. Kluczem jest szybka diagnoza. Szybki i łatwy dla pacjenta dostęp do leczenia blisko miejsca zamieszkania pod opieką neurologa specjalizującego się w SM – uważa Malina Wieczorek, prezes Fundacji SM – Walcz o siebie.
Kampania 2018 zachęca do aktywnej postawy chorych i ich bliskich.
VIII edycja kampanii „SM – WALCZ O SIEBIE” jest emitowana m.in. w telewizji (TVP, TVN), prasie, radiu, internecie, na autobusach, w mediach społecznościowych itp.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem informacji o nowych publikacjach - zapisz się do naszego newslettera.