„Fizjoterapia porusza” – to hasło kampanii społecznej Krajowej Izby Fizjoterapeutów, promującej fizjoterapię i fizjoterapeutów. Decyzję o stworzeniu kampanii „Fizjoterapia porusza” KIF podjął podczas jednego z zebrań, a hasło kampanii to pomysł Agnieszki Wierciak.

Po co ta kampania?

Twórcy wyjaśnią to najlepiej.

– My wiemy, czym jest fizjoterapia i jak „porusza” na co dzień. Wiemy, że jest integralną częścią procesu leczenia i nie jest przeznaczona tylko dla chorych. Wiemy, że może być też elementem zmiany stylu życia na lepszy i zdrowszy. Bardzo nas cieszy, że wiedzą to niektórzy politycy i że Światowa Organizacja Zdrowia uznała fizjoterapię jako jeden z priorytetów zdrowotnych. Ale to za mało…

Dlaczego?

Bo 50 procent Polaków nigdy nie korzystało z usług fizjoterapii, a blisko 5 procent nawet nie wie, czym ona jest.

Zatem, innymi słowy, nadrzędnym celem kampanii „Fizjoterapia porusza” jest uświadomienie wagi profesjonalnej fizjoterapii w procesie leczenia.

Zależy nam na zdobyciu zaufania pacjentów i budowaniu prestiżu zawodu fizjoterapeuty. Znamienne, że pacjenci, którzy skorzystali z dobrodziejstw fizjoterapii mają o niej bardzo dobre zdanie – twierdzą twórcy kampanii Fizjoterapia Porusza.

Fizjoterapia porusza – trzy osoby, trzy historie, trzy spoty

Kanwę  każdego z nich stanowi odzyskiwanie sprawności przez pacjentów. Różni ich wiek, aktywność, dolegliwości. Łączy natomiast potrzeba korekty stylu życia, skorzystania z pomocy fizjoterapeuty i potrzeba usprawnienia.

– Świadomie wybraliśmy pacjentów w różnym wieku i z dosyć powszechnymi schorzeniami – dzięki temu edukujemy, że fizjoterapia jest dla osób w każdym wieku i naprawdę może pomóc w wielu sytuacjach, które obniżają sprawność i jakość życia – tłumaczą twórcy kampanii.

Co ciekawe, we wszystkich trzech spotach wzięli udział  aktorzy, ale także zawodowi fizjoterapeuci. To oni wcielają się w rolę osób prowadzących rehabilitację i przywracających sprawność bohaterom. Na planie towarzyszyli im eksperci KIF.

Kto stworzył kampanię Fizjoterapia Porusza?

Za kampanią stoi profesjonalna agencja reklamowa – Lemon. Zdjęcia do spotów realizowano w sierpniu 2019 roku. Wyreżyserował je Bartosz Kruhlik, absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej, a także laureat nagrody w kategorii „Debiut reżyserski” za film „Supernova” podczas 44 Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Za zdjęcia odpowiadał natomiast inny absolwent tej uczelni – operator Patrik Skonieczny.

W produkcji wzięło udział około 30 osób, zdjęcia kręcono w Warszawie i jej okolicach. W gabinetach fizjoterapeutycznych, szkole podstawowej, prywatnych mieszkaniach oraz siedzibie Krajowej Izby Fizjoterapeutów, w której odtworzono realia nowoczesnej korporacji.

Jaki jest efekt prac, zobaczcie sami.

Co poruszyło Szymka?

Co poruszyło Anię?

Co poruszyło Marię?

 

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem informacji o nowych publikacjach - zapisz się do naszego newslettera.