Ruszyła kampania społeczna „Pracodawca z sercem”, mająca na celu zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy.

Celem akcji jest poszerzenie świadomości w kwestii korzyści dla obu stron wynikających z zatrudnienia. A także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie.

Przeciwko stereotypom

Pomysł kampanii zrodził się z obserwacji zjawiska oporu pracodawców przed zatrudnianiem niepełnosprawnych pracowników pomimo ich kompetencji. Ten opór nie bierze się znikąd. Często wynika ze stereotypowych obaw. Na przykład przed formalnościami prawno-księgowymi, czy wyobrażeń, że niepełnosprawny pracownik to osoba, która wciąż pozostaje na zwolnieniu lub ma prawo do nieograniczonego urlopu.

Te przesłanki są w wielu przypadkach kompletnie nieuzasadnione. Wygłaszają je ludzie, którzy po prostu nie znają środowiska osób niepełnosprawnych i niewiele o nim wiedzą.

W praktyce wielu pracodawców bardzo chwali sobie współpracę z pracownikami niepełnosprawnymi. Postrzega ich jako lojalnych, zaangażowanych w projekty i oddanych firmie członków zespołu. Pracownicy niepełnosprawni właściwie niczym nie różnią się od osób w pełni sprawnych. Są lepiej lub gorzej wykształceni, mniej lub bardziej chętni do podejmowania wyzwań. Mają swoje preferencje, zalety i wady – ale na pewno – tak jak każdy – bardzo potrzebują mieć pracę, która daje nie tylko źródło utrzymania, ale też zwiększa poczucie własnej wartości, sprawia satysfakcję, a także pozwala na rozwój.

Kampania społeczna “Pracodawca z sercem”

Kampania „Pracodawca z sercem” zakłada zrzeszanie wszystkich pracodawców, którzy zatrudniają osoby z niepełnosprawnością. Wyróżnianie ich e-medalem oraz statuetką za wkład na rzecz odpowiedzialności społecznej i zaangażowania społecznego biznesu. Akcja zakłada też aktywizację zawodową osób niepełnosprawnych oraz informowanie o korzyściach dla pracodawców, którzy zdecydują się na ich zatrudnienie.

– Zapraszamy do współpracy wszystkie osoby a także organizacje, którym zależy na polepszeniu sytuacji osób niepełnosprawnych w różnych aspektach – mówi Joanna Olszewska z BPO Network, która jest pomysłodawczynią kampanii. Ta akcja to naturalny krok, jaki robimy po 9 latach naszego zawodowego doświadczenia w łączeniu firm z niepełnosprawnymi pracownikami. Traktujemy to zadanie jako swoją misję i drogę ku wyrównywaniu szans na rynku pracy. Sprzyja temu sytuacja, w której coraz bardziej oswajamy się ze zdalną formą pracy, już od lat najchętniej wybieraną przez osoby nie w pełni sprawne. W ramach kampanii planujemy działania edukacyjne i motywacyjne, a także organizowanie corocznej Gali, podczas której będą wręczane statuetki dla Pracodawców z Sercem.

PFRON

Źródła:
  1. https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/pracodawca-z-sercem-ruszyla-kampania-spoleczna/

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.