Stoję pod drzwiami przychodni, czy personel może odmówić mi wejścia?

Placówki muszą zapewnić swoim pacjentom bezpieczeństwo epidemiologiczne. Konieczne jest zachowanie dystansu społecznego, w związku z tym w przychodni nie może przebywać zbyt wiele osób. Dlatego, dla bezpieczeństwa swojego i innych pacjentów, jeśli nie musisz, to nie idź do przychodni. Bardzo wiele rzeczy można załatwić za pośrednictwem telefonu. Nie oznacza to jednak, że placówka medyczna może być kompletnie zamknięta dla pacjentów. Jeśli lekarz stwierdzi potrzebę osobistego zbadania pacjent powinien móc przyjść do przychodni. W razie nieuzasadnionej odmowy udzielenia wizyty w przychodni, zgłoś to do Rzecznika Praw Pacjenta – zadzwoń pod nr 800 190 590.

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem informacji o nowych publikacjach - zapisz się do naszego newslettera.