Przychodnia odmawia mi wizyty osobistej u mojego lekarza rodzinnego i nakłania do skorzystania z teleporady. Czy to zgodne z prawem?

Przychodnia świadcząca usługi z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej może zaproponować pacjentowi teleporadę. Jeśli jednak pacjent nie zgodzi się na taką formę porady przychodnia ma obowiązek przyjęcia go w gabinecie lekarskim. Wyjątkiem jest, gdy porada ma dotyczyć wyłącznie wystawienia recepty niezbędnej do kontynuacji leczenia, zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne albo wydania zaświadczenia lekarskiego. W takich przypadkach pacjent nie może żądać wizyty osobistej.

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.

 

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem informacji o nowych publikacjach - zapisz się do naszego newslettera.