POZ: Nie jestem usatysfakcjonowana tym, jak w czasie epidemii funkcjonuje przychodnia
Nie jestem usatysfakcjonowana tym, jak w czasie epidemii funkcjonuje przychodnia mojego lekarza rodzinnego. Chcę zapisać się do innej placówki, ale nowa przychodnia odmawia przyjęcia mojej deklaracji. Co mogę zrobić?
Pacjent wybiera przychodnię i swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). Musi w tym celu złożyć odpowiednią deklarację. Może wybrać dowolną placówkę, gdyż nie ma rejonizacji. Odmowa przyjęcia deklaracji wyboru lekarza POZ może być uzasadniona tylko przekroczeniem przez przychodnię maksymalnej liczby pacjentów. Jeśli odmówiono Ci przyjęcia deklaracji i masz wątpliwości, czy nastąpiło to zgodnie z prawem, zadzwoń na Telefoniczną Informację Pacjenta pod nr 800 190 590. Pamiętaj, że deklarację możesz złożyć bez osobistej wizyty w przychodni:
- korzystając z Internetowego Konta Pacjenta. Jak zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta dowiesz się na stronie: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
- przesyłając skan wypełnionej i podpisanej deklaracji wyboru drogą elektroniczną,
- wysyłając podpisaną deklarację pocztą.
Niestety, nie jest możliwe złożenie deklaracji telefonicznie.
Pamiętaj, że zastrzeżenia dotyczące funkcjonowania placówki medycznej możesz zgłosić także do Rzecznika Praw Pacjenta. Zadzwoń pod nr 800 190 590 i dowiedz się jak możesz to zrobić.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.