Wydłuża proces trawienia, pozytywnie wpływa na syntezę białek mięśniowych, zmniejsza uczucie głodu. Czym jest kazeina?

Kazeinę uzyskuje się z pasteryzowanego mleka odtłuszczonego, może występować w przetworach takich jak:

  • ser żółty,
  • twaróg,
  • kefir,
  • maślanka.

Kazeina jest głównym białkiem mleka krowiego, będącym głównym źródłem wapnia i fosforu. Dla osób zdrowych, dobrze tolerujących mleko krowie, kazeina korzystnie wpływa na kości i utratę tkanki tłuszczowej. Wydłuża proces trawienia, przez co pozytywnie wpływa na syntezę białek mięśniowych. A także zmniejsza uczucie głodu. Białko kazeinowe ma wysoką wartość odżywczą i zawiera wszystkie
niezbędne aminokwasy.

Kazeina zawiera glutaminę, która jest aminokwasem wspierającym odporność organizmu. Przy wzmożonym katabolizmie (patologiczny metabolizm) hamuje rozpad
masy mięśniowej, zmniejsza ryzyko wyniszczenia chorego. Stosowanie kazeiny może mieć również pozytywny wpływ na zdrowie – reguluje ciśnienie krwi, obniża wysoki poziom trójglicerydów oraz ma właściwości antyoksydacyjne i antybakteryjne. Kazeina jest jednym z głównych białek stosowanych w doustnej żywności medycznej np. Resource i w dietach dojelitowych np. Isosource.

Anna Kamińska, Koordynator ds. Żywienia Klinicznego, Szpital Uniwersytecki w Krakowie

Tekst powstał we współpracy z:

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś do końca nasz artykuł. Jeżeli Cię zainteresował, to bądź na bieżąco i dołącz do grona obserwujących nasze profile społecznościowe. Obserwuj Facebook, Obserwuj Instagram.

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymywaniem informacji o nowych publikacjach - zapisz się do naszego newslettera.